Automatisk sjekk av betalt medlemskap
Dersom et medlem er usikkert på om de har betalt medlemskapet eller trenger å "vise" medlemskapet til et lokallag der de ikke er medlem kan dere benytte to automatiske søk.
Send NBU til 2140 eller for å sjekke om du er medlem og har betalt årskontigenten.
Medlemskapet må være knyttet til telefonnummeret du sender fra for at SMS-tjenesten skal fungere.
Begge tjenester søker automatisk opp direkte i medlemsregisteret og gir et av følgende svar.
Vi finner medlemskapet - og du har betalt for i år
Hei (navn) (medlemsnummer).
Du er medlem i (lokallag) Bygdeungdomslag (medlemskapstype), og har betalt medlemskap for i år.
Har du spørsmål om ditt medlemskap - send en epost til hei@nbu.no
Du er medlem i (lokallag) Bygdeungdomslag (medlemskapstype), og har betalt medlemskap for i år.
Har du spørsmål om ditt medlemskap - send en epost til hei@nbu.no
Vi finner medlemskapet - men du har ikke betalt i år
Hei (navn) (medlemsnummer).
Du er medlem i (lokallag) Bygdeungdomslag (medlemskapstype), men har ikke betalt medlemskap for i år.
Det kan du gjøre ved å logge deg inn på: https://nbu.no/faktura
Har du spørsmål om ditt medlemskap - send en epost til hei@nbu.no
Du er medlem i (lokallag) Bygdeungdomslag (medlemskapstype), men har ikke betalt medlemskap for i år.
Det kan du gjøre ved å logge deg inn på: https://nbu.no/faktura
Har du spørsmål om ditt medlemskap - send en epost til hei@nbu.no
- Faktura-lenken viser videre til fakturasiden inn på min-side. Etter du da har logget inn vil du komme direkte til den ubetalte fakturaen og kan betale den med kort/vipps.
Vi finner ikke et medlemskap knyttet til telefonnummeret
Hei, ingen medlemskap er knyttet til dette nummeret.
Bli medlem på https://www.nbu.no/bli-medlem.
Ta kontakt på hei@nbu.no hvis du tror du er medlem fra før.
Bli medlem på https://www.nbu.no/bli-medlem.
Ta kontakt på hei@nbu.no hvis du tror du er medlem fra før.
Vi finner to medlemskap knyttet til samme telefonnummer
Dersom du har flere medlemskap knyttet til samme telefonnummer, vil du få sms med beskjed om det - men ikke svar om noen av medlemskapene.
Hei, vi fant flere personer knyttet til samme telefonnummer i vårt medlemsregister.
Ta kontakt med NBU for mer informasjon om ditt medlemskap på hei@nbu.no
Ta kontakt med NBU for mer informasjon om ditt medlemskap på hei@nbu.no
Jeg får ikke svar på SMSen jeg sendte
- Det er normalt at det tar opptil 15 sekunder før du får svar – dersom det har gått over 1 minutt så prøv å sende en gang til.
- Sjekk om «svaret» kan ha kommet «utenfor» samtalen du har åpen. Du har sendt sms til 2140 - men du får svar fra avsender "NBU" - og da kan det være at mobilen din ikke viser det i samme samtale.
Annet å vite om
- Det fungerer både med små og store bokstaver på kodeordet. Det skal også fungere dersom du skriver mellomrom eller noe annet etter kodeordet "NBU".
- Kostnad for å sende SMS avhenger av ditt abonnement - selv om du har gratis SMS så er det flere operatører som tar betalt for å sende til 4-siffrede telefonnummer. Vi tar ikke noe ekstra.
- Eposter som sendes trenger ikke å inneholde noe emnefelt eller tekst. Det er kun avsenderadressen som brukes.
- For å kontakte kontoret må du bruke hei@nbu.no